Розпочався спільний проєкт Чеського університету природничих наук м. Прага та Сумського ДУ, Сумського НАУ, Білоцерківського НАУ, Харківського НАУ та Дніпровського ДАЕУ під назвою «Міжуніверситетська співпраця як інструмент підвищення якості обраних університетів України».

Основна мета проєкту – посилити нарощування потенціалу менеджменту, молодих академічних працівників, дослідників та магістрів у кількох українських університетах у галузі забезпечення якості, наукових досліджень, співпраці з практикою та залучення громад. Мета буде досягнута завдяки активній участі чеських університетських вчених в обміні ноу-хау та передачі належної практики з Чеського університету наук про життя в Празі до університетів-партнерів.

Проєкт включає професійні тематичні семінари з інструментів забезпечення якості на практиці, посилення наукової та дослідницької діяльності, пропозиція щодо запровадження Зеленого офісу та передача ноу-хау з функціонування та розвитку бізнес-інкубаторів в університетах. Невід’ємною частиною цього є зміцнення партнерства з діловою спільнотою щодо стажування студентів.

Зокрема, будуть проведені такі заходи:

  1. Вимірювання компетентностей за допомогою імітаційної гри Office Day від компанії BEHAVERA з метою ознайомлення з тенденціями в освіті 4.0 та як розвивати м’які навички, що таке T-профіль та M-профіль компетентностей. Результат: Стратегія розвитку компетентностей з м’яких навичок.
  2. Навчальні заходи, що ознайомлять учасників з основними етичними принципами їх діяльності в академічній та іншій діяльності як в університетській, так і позауніверситетській сферах, особливо якщо мова йде про навчальну, наукову та дослідницьку діяльності, розвитку та інновацій, мистецької чи іншої творчої діяльності. Метою буде поширення досвіду про функціонування комітетів з етики в Чехії та за кордоном та передача цього інструменту в українські університети.
  3. З метою підвищення якості та інтенсивності наукової діяльності університету для студентів буде проведено підготовку до проєктування кількісного емпіричного опитування та збирання даних. Студенти дізнаються, як сформулювати дослідницьке питання та гіпотезу на основі огляду літератури та як зв’язати дослідницьке питання з відповідною розробкою та методологією дослідження. Навчання в рамках проєкту дасть змогу молодим дослідникам розвинути розуміння сильних та слабких сторін кількісних, якісних та змішаних методів та практичних навичок проведення досліджень. Ці навички підготують молодого дослідника до проведення майбутніх прикладних науково-дослідних заходів у його кар’єрі.
  4. Буде проведено семінари для знайомства студентів докторських навчальних програм та молодих дослідників із сутністю наукових досліджень, основами наукової роботи, а також принципами наукометрії. Невід’ємною частиною цього проєкту є ознайомлення учасників семінарів з онлайн-базами даних, їх інструментами для оцінки продуктивності наукових науковими роботами та різними інтегрованими інструментами для відстеження, аналізу та візуалізації досліджень з подальшою метою отримання грантового фінансування на свої дослідження.
  5. Заплановано семінар про значення та важливість створення багатопрофільних наукових колективів, дискусія щодо підводних каменів управління науковими колективами. З другого року проєкту (2020+) в кожному університеті-партнері буде оголошено конкурс на грантове фінансування пропозицій для подання тем, присвячених дослідницькій діяльності багатопрофільних наукових колективів.
  6. Залучення магістрів до науково-дослідної діяльності в університетах та спільні навчальні візити молодих науково-дослідних працівників з метою презентації науково-дослідних систем, їх труднощів та викликів у майбутньому. Мета – проведення дискусій та налагодження контактів для поглиблення наукової співпраці. Він також включатиме серію практичних семінарів, орієнтованих на розвиток наукових навичок, які також стосуватимуться міжвузівської співпраці молодих вчених та їх колективів.
  7. Буде оголошено грантовий конкурс для 5 команд, кожна з яких отримає грант у розмірі 15 000 чеських крон на проживання, подорож та реєстрацію у міжнародній конференції. Участь у дводенній конференції буде доповнено одноденним відвідуванням Інституту освіти та консультування Чеського УПН м. Прага. Грант буде залежати від написання наукового доробку, який буде представлений на конференції та опублікований у збірнику, який буде надісланий для індексації WoS. Результат: 5 наукових статей, індексованих в WoS.
  8. Знайомство з концепцією Green Office та робота по заснуванню/вдосконаленню власної структури. Підвищення обізнаності студентів та викладачів про можливості Green Office.
  9. Підтримка розвитку бізнес-інкубатора з передачею конкретних ноу-хау у впровадженні бізнес-інкубатора в Чеському університеті та створення комплексного уявлення про функціонування інкубаторів загалом. Мета: збір інформацій щодо роботи/створення бізнес-інкубатора та розробки базового плану його роботи з метою представлення цих планів керівництву університету.
  10. Співпраця з бізнесом для забезпечення виробничих практик/стажувань: навчальні заходи, розроблені спеціально для координаторів практичного навчання та керівників відділів, присвячені процедурам Посібника з якості для забезпечення професійного досвіду, отриманого у МСП з точки зору управління, стратегій, освіти та навчання, а також організації самого стажування.